vineri, 16 august 2013

Vacanță de vară, tot în România- 2013

Iulie 2013 Itinerariu de vacanță: Transfăgărășan- Alba Iulia- Turda- Cluj Napoca- Parcul Național Retezat- Băile Herculane- Craiova

  Urmează firul jurnalului de călătorie >>>

Și în acest an, mult așteptata vacanță de vară a început încă de prin luna Mai, odată cu primele căutări pe net. În sfârșit am ajuns în Parcul Național Retezat.
Încă din vara anului 2011, când am parcurs acel traseu al principalelor Cetăți Dacice din Munții Orăștiei, și în mod special când am ajuns undeva sus, pe minunatul Platou al Târsei, de unde am admirat, de la depărtare, Vârful Retezat, am hotărât că în următoarea vacanță vom merge în Munții Retezat. Lacul Bucura, imortalizat într- o poză dintr- un manual de Geografie, era ultimul element din șiragul meu de dorințe de îndeplinit. Rând pe rând, am avut norocul să- mi îndulcesc privirea și în realitate cu imaginile din manualele de Geografie a României din școala generală, care m- au fascinat la acea vreme, și mi s- au întipărit în memorie ocupând o bună parte din colțișorul visurilor mele ( asta nu înseamnă că am și mintea în colțuri :):):) ): Barajul de la Bicaz, Lacu Roșu, Stânca ''Panaghia'' din Masivul Ceahlău, Lacul Sfânta Ana ,''drumul dintre nori'', Transfăgărășanul, Sarmisegetusa Regia. Cum 2012 a fost un an foarte aglomerat, iar timpul nu ne- a permis decât o ieșire de o săptămână, 2013 trebuia să fie anul în care Parcul Național Retezat să fie obiectivul principal.
Bineînțeles, nu putea fi ceva de genul Galați- P. N. Retezat și retur. Așa că am schițat un itinerariu, am deschis Google Earth- ul și a rezultat un traseu de aproximativ 2 tone de metri programați până la cele mai mici amănunte: drumuri, cazări, atracții turistice, timpi ... . În aer a rămas doar vremea, care pe toată durata, 2 săptămâni de zile, a fost nemaipomenită.

Mănăstirea Curtea de Argeș


Cetatea Poenari


Barajul de la Vidraru


Bâlea Lac și Cascada Bâlea (Transfăgărășan)


Piatra Roșie (Sebeș)


Legiunea XIII Gemina de la Cetatea Alba Carolina


Salina Turda (Turda)


Cluj Napoca


Zimbrăria de la Hațeg


Cascada Lolaia


Lacul Bucura&Company (Parcul Național Retezat)


Mănăstirea Colț


Biserica din Densuș


Băile Herculane


Cascada Bigăr


Mănăstirea Vodița


Mănăstirea Sfânta Ana(Orșova)


Excursie pe Dunăre ( din Orșova)


Craiova


În această postare am prezentat atracțiile turistice care m- au determinat să aleg acest itinerariu. Cu toate că am atins Alba, Turda și Clujul, pentru că timpul, ca întotdeauna, este insuficient, am lăsat pentru altădată Grădina Zmeilor (Sălaj), Cheile Turzii, Peștera Scărișoara.
Va urma o salbă de postări care vor cuprinde o mulțime de poze, clipuri video și impresii despre aceste minunate meleaguri pe care le- am vizitat și în această binemeritată vacanță, cu speranța că vor fi de folos celor ce își doresc să ajungă prin acele locuri și nu sunt siguri dacă se merită. 
După cum spune și vorba: ''Dumnezeu îți dă, dar nu- ți bagă în traistă!'', cu toate minusurile ei( și aici mă refer în special la starea de letargie care ne- a cuprins de vreo 30 de ani), țara asta are cu ce să se fălească.

















































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu