sâmbătă, 7 decembrie 2013

Alba- Iulia, din nou

Iulie 2013 Itinerariu de vacanță: Transfăgărășan- Alba Iulia- Turda- Cluj Napoca- Parcul Național Retezat- Băile Herculane- Craiova

<<<  Urmează firul jurnalului de călătorie >>>

Inevitabil, ca să ajungi la Cluj- Napoca, trebuie să treci prin Alba- Iulia. Inițial, în Turda trebuia să înnoptăm după "descălecarea" noastră în Transilvania. Mă tot măcina gândul că o să trecem prin Alba fără oprire. Căutam un motiv solid pentru a mai face încă o vizită la Cetatea Alba, de unde am plecat plăcut impresionat cu 2 ani în urmă, când era în plin proces de restaurare, pregătindu- se să devină Capitala Culturală Europeană. Cu toate că accesul în centrul de interes turistic era serios perturbat datorită lucrărilor, am rămas cu amintiri plăcute, mai ales după "Turul celor trei fortificații"  .

 

Chiar dacă pare că mă repet cu o postare despre Alba Iulia, acum și Nikon- ul meu și- a îndulcit lentilele în aceste locuri pline de istorie, în care pătrunzi după ce treci de un parc care este ca o  poartă ce vrea să separe prezentul de trecut.



 Catedrala Încoronării, complet renovată



Șanțurile arheologice din fața Catedralei Sf. Mihail au fost înlocuite de spații verzi,



Statuia lui Mihai Viteazu, de care acum 2 ani nu ne- am putut apropia la mai puțin de 100 de metri, domină centrul istoric al acestei perle turistice a României.


Toate clădirile care găzduiesc muzee, școli, culte religioase, chiar dacă au fost ridicate de- alungul secolelor, în perioade de timp diferite, după procesul de reabilitare la care au fost supuse în ultimii ani, creează impresia unei zone rezidențiale recent inaugurată, ce poate crea confuzii în stabilirea prezentului și trecutului în Alba Iulia.







Pe aleile pline de turiști, sculpturile în bronz ce întruchipează personaje din diferite epoci, amplifică sentimentul de mândrie că așa ceva este posibil și în țara asta. Pentru mine personal a fost o plăcere să mă întorc în acele locuri.




Dacă  în urmă cu doi ani cireașa de pe tort a fost schimbarea gărzii de la miezul zilei, când ne- am bucurat să ne regăsim în atmosfera Evului mediu, acum urma să ne întoarcem în timp cu aproape  două mii de ani. În scenă au intrat, de această dată, Legiunea a XIII- a Gemina și Lupii de Fier ai   Apoulonului care au pus în scenă, cu un aer puțin comic, o frântură din istoria veche a românilor.  


                                                                                                                     

















Bravo Alba Iulia! Un exemplu demn de urmat. 
Suntem în seara zilei de 19 iulie 2013 și ne retragem extrem de satisfăcuți și de această zi de vacanță. Și încă nu am ajuns în Retezat. Mai avem încă 2 nopți de petrecut și în Cluj Napoca.                                                                                                           

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu