joi, 2 mai 2013

Vacanță de iarnă la Slănic Moldova

Încheiasem un an plin, 2009, și voiam să ne relaxăm în vacanța de iarnă undeva la munte. La vremea aceea nu prea te bazai pe net și așa am apelat la o persoană de încredere de la Agenția Galtour care ne- a recomandat din toată inima Slănic Moldova, și anume Vila Teleconstrucția. Un preț rezonabil pentru un miniapartament cu trei paturi, mic dejun inclus plus acces la piscină, saună, sală de sport. Situată în centrul stațiunii, era chiar printre puținele spații de cazare funcționale pe timp de iarnă.
În preț au intrat și zăpada și gerul. Pentru mine personal nu contează foarte mult că lipsea o pârtie de schi.

Fiind la capăt de drum, nu circulă mașini decât până în stațiune iar aerul este atât de curat încât nu- ți vine să intri în cameră. Ieșeam pe la 10 dimineață și mai intram după masa de prânz pe la 15.  Am făcut traseul cu 300 de scări, care de fapt este mult mai lung de atât, pe un frig care dacă îl prindeam acasă, eram de mult cu nasul pe geam în casă.  Aleea cu izvoarele o luam la pas sau la sanie în fiecare zi chit că majoritatea erau înghețate.

Seara, de fapt când se întuneca intram la piscină, o piscină semiolimpică ( de la 1,60 la 3,20 adâncime) combinând cu sauna. Nici sala de sport nu era de colea, am jucat tenis de câmp, ping pong, fotbal. Super ce mai. Parcul din stațiune, acoperit de zăpadă, este mirific zi și noapte când este luminat cu sute, mii de beculețe.

Slănic Moldova- Februarie 2010

Dacă ajungi la Slănic Moldova, musai o vizită la Salina de la Târgu Ocna.  În ziua în care am vizitat orașul Târgu Ocna nu am reușit să ajungem și pe Dealul Măgurei, motiv pentru care 2 ani mai târziu a cântărit foarte mult la alegerea destinației pentru vacanța de iarnă. Am revenit la Teleconstrucția, aceleași condiții, ba chiar aceleași prețuri. Între timp a apărut chiar și o pârtie de schi încă nefuncțională. Altă distracție, alte filmări, alte poze, parcă mai reușite decât primele, mai ales la Salină.

După ce pătrunzi în măruntaiele Pământului cu autobuzul și vizitezi Salina recomand o plimbare pe culmea dealului care parcă străjuiește orașul. Acolo vă puteți reculege la Mănăstirea Măgura și puteți vizita Mausoleul ridicat în memoria soldaților căzuți în Primul Război Mondial. De acolo de sus puteți viziona și o frumoasă panoramă a orașului Târgu Ocna.