miercuri, 17 aprilie 2013

Geoagiu Băi

      August 2011-  Itinerariu de vacanță: Târgu Jiu- Orăștie- Hunedoara- Deva- Timișoara- Geoagiu Băi- Alba-Iulia- Sibiu.

<<< Urmează firul jurnalului de călătoriei >>>

     După opt zile pline, în care am descoperit o altă bucățică de Românie, ne întoarcem la Orăștie de unde ne îndreptăm spre o altă pagină de istorie din vremea romanilor, ''Thermae Germisara''. 




Geoagiu Băi este o stațiune balneoclimaterică situată la 18 km de Orăștie, cunoscută încă din antichitate, care a fost recunoscută ca stațiune turistică de interes național abia în 2008. Sejurul a fost unul reușit și datorită condițiilor de cazare și agrement oferite de Hotel Diana
Haios a fost atunci când am vrut să vizităm renumita cascadă. Pe drum întrebăm un localnic care era cu o vacă, dacă mai e mult până la cascadă. Am rămas uimiți când după ce ne- a îndrumat, ne spune  ''Păi nu știu dacă mai are apă.'' Am plecat mai departe amuzați fiind de gluma omului. Când ajungem acolo, ce să vezi,  ''Șoc și Groază '' cascada era secată. Abia se prelingeau câteva picături pe suprafața pietrelor. Ce mai ne- am mulțumit numai cu atâta, știind că era un anotimp secetos, am făcut câteva poze și ne- am întors în stațiune. Abia mai târziu, din una în alta aflasem că pe cursul apei ce se prăvălea în cascadă se construise o microhidrocentrală. A doua zi am refăcut traseul care este lejer și nu- i nici prea lung și într- adevăr ne- am bucurat pe deplin de spectacolul oferit de șuvoaiele de apă ale cascadei. Super au fost și plimbările cu bicicletele pe cărările din pădure.



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu