sâmbătă, 13 aprilie 2013

Primăvară la Gârboavele

     După ani și ani, azi am ajuns în Pădurea Gârboavele. În sinea mea speram să retrăiesc momentele frumoase pe care le- am încercat acum nici două săptămâni, când mă plimbam împreună cu familia pe potecile din pădurile din Balvanyos. De cum am trecut de barieră, cu prețul a 6 lei, pe stânga cum cobori, te însoțește un șantier care cred că va fi viitoarea Grădină Zoo. Cu cât pătrundeam mai în inima pădurii, cu atât mai mult parcă mă încerca un sentiment de milă pentru noi ca gălățeni . Toate locațiile pe care le știam de când eram copil erau de izbeliște. Chiar înainte de a începe urcușul către fosta tabără, o platformă de beton, în stânga drumului mi- a amintit de scena pe care se dădeau spectacole și în jurul căreia oamenii se așezau la picnic. Bineînțeles că restaurantul de unde se putea cumpăra un mic, o bere, un suc, este o ruină. Chiar mă uitam că se aseamănă un pic cu ruinele de la Acropole,  ar putea să fie un obiectiv turistic. Tabăra de copii, care sper că nu mai este tabără este  o curte ceva mai mare cu niște cotinețe neîngrijite, nevopsite. Nici locațiile mai noi de după '89, nu stau mai bine: complexele Stejarul și Vânătorul  ne- au întâmpinat cu porțile închise. Lume multă la grătar, cu voie bună, muzică la maxim de la mașinile lăsate cu portierele deschise, probabil să intre mirosul de grătar și acolo să se mențină atmosfera măcar până acasă.  Ne- am luat gândul de la ciorba pe care speram s- o servim la unul din restaurante și totodată mi- am dat seama ce prost eram, ''Hellooo, ești în Galaați!''. Am întors mașina și tuleo spre Faleză. La coborăre am văzut niște căsuțe pe partea stângă și am zis măcar să vizităm Muzeul Satului. Hop, și acela se deschide abia pe 1 Mai.
     Una peste alta, noroc cu Mama Natură care ne- a oferit un spectacol de primăvară extraordinar. O plimbare lejeră pe potecile din pădure a reușit să ne facă să uităm de eșecul pe care îl avusesem cu masa la un restaurant la Gârboavele. Poate la vară.
     Dacă nu crezi, atunci fotografiile de mai jos te vor convinge.



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu